علیرضا فرامرزی هنرمندی که عمق اندیشه ورزی در آثارش پیداست
او متولد 1358 فارغ التحصیل رشته گرافیک و ساکن سمنان است. انسانی که دنیای هنریاش به خاطر اندیشههایش دیدنی و مثال زدنی است.
بعضی مواقع یک مصاحبه خبری برای یک خبرنگار با تهیه اون خبر تمام نمیشه اون مصاحبه براش دریچه جدیدی به دنیای هنر تجسمی باز می کنه و میشه شروعی از شناخت چیزی فراتر از یک گفتگوی هنری. مصاحبهایی که شروعش با شناخت نقاش آغاز میشه ولی پایانش با شناخت آثارش و نگاهش به ایران زمین دردنیایی خارج از بوم و رنگ تمام نخواهد شد
علیرضا فرامرزی اعتقاد دارد که «هنر برای همه است» و بر این اساس رهآورد هنریشان را خالصانه تقدیم مخاطب خوش ذوق خود میکنند
او متولد 1358 فارغ التحصیل رشته گرافیک و ساکن سمنان است. انسانی که دنیای هنریاش به خاطر اندیشههایش دیدنی و مثال زدنی است. در یک نگاه گذرا براحتی می توانی در آثارش عمق اندیشه ورزی را ببینی. هنرمندی که با استفاده از اِلِمان های تاریخ ایران زمین مخاطب خاص را به دنیای رازآمیز اسطوره های ازلی می برد و با تصاویر در هم تنیده خاص خویش دنیای تازه تری پیش رو شما می گشاید و روایت می کند.
این چهرهی محبوب نقاشی را در پشت واژه های پیش رو می توانید ببینید
«انگار نقاش امروز در کارگاهش آسوده نیست. او در دو جنگ همزمان حضوری ذهنی دارد: جنگ و نبردی بی وقفه در غلبه بر آنچه جستجو میکند و ناپیداست و دیگری ستیزی در برابر آنچه پیداست و مدام در هیأت «ایسم»های رنگارنگ حمله ورند.
گزینش بسیار سخت است و دشوار و دشوارتر آنکه، به آنچه در برابرت چیده اند روی گردان کنی و در دنج حضورت با دل همنشین شوی و همنشینی از جنس «خود» از جنس «من» و «ما» و فراتر اینکه از تبار پیش از من و ما و این جز حفظ حرمت خویش نیست. فرامرزی می کوشد تا بر خندق هنر پیشین ، پلی بسازد آشنا، از جنس روح به غربت افتاده خویش، از جنس سلایق سرگردان ملت و مردم خویش. من به تلاش عاشقانه او احترام می گذارم. باشد که رهروی باشد و الگویی تا «ما» نیز، روزی، نه بر شناسنامه دیگران که بر هویت خویش ببالیم
فرامرزی میگوید در روزگاری که همه ان را تیره میبینند گاهی ورق زدن تاریخ کمی مرحم بر زخم کهنه مان باشد که این تاریکی همیشه در زمین و آسمان ایرانمان در حال گذ ر بوده گهی طولانی و خون بار گهی کوتاه سیاه پس هر هنرمند و هنر دوستی وظیفه ذاتی خود را به درستی انجام میدهد و نتیجه آن را به ایندگان و فرزندان ایران میسپارد
در اثار فرامرزی اسطوره ها و زنها پر رنگتر از بقیه سوژههای دیگر خود نمایی میکند خود فرامرزی میگوید همیشه در صفحات تاریخ اسطوره های خیر و شر در مبارزه بودند تا روزی میرسد که خیر پیروز میگردد ولی در مجموعه جدید او اسطوره های او دیوها . چمروش .شیر .سلحشور و.... همه با هم و در کنار هم در کنار زنها بر تاریکی میشورند.
و این دقیقا نقطه متفاوت اثار اوست و نکته جالب دگر از مجموع 17 اثر 17 داستان که همه همدیگر را تکمیل میکنند روایت بخشهای ظریف و پر حاشیه اثار اوست که با ترکیب بندی و رنگ بندیهای در هم تنیده به سادگی اجازه ورود هر بیننده ایی را به سطوح درونی اثارش نمیدهد مگر اینکه داستان روایت شود که برای من اینگونه نبود و من در ذهنم چیزی دگری از ان میافتم و فرامرزی میگفت این نقطه همان اتصال مخاطب و هنرمند و روایتگری است ....
به امید روزی که مجموعه طغیان در یکی از نگارخانه های ایران به نمایش در اید
به کوشش : ....