فردوس کاویانی| فردوس کاویانی درگذشت| مذهب فردوس کاویانی

فردوس کاویانی درگذشت | اعلام دلیل درگذشت فردوس کاویانی

فردوس کاویانی بازیگر باسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون دار فانی را وداع گفت.

فردوس کاویانی درگذشت | اعلام دلیل درگذشت فردوس کاویانی

فردوس کاویانی از بازیگران باسابقه سینما و تلویزیون بود. علاقه مندان به فیلم و سریال فردوس کاویانی را با بازی در سریال های آژانس دوستی و همسایه ها یا فیلم سگ کشی به خاطر می آورند. فردوس کاویانی در سالهای اخیر با بیماری دست و پنجه نرم می کرد. فردوس کاویانی ساعاتی قبل در منزل شخصی اش درگذشت.

فردوس کاویانی بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی دقایقی قبل در سن ۸۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.

احسان حاجی پور دبیر و عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارگردانان خانه تئاتر در گفتگو با خبرنگار مهر، درگذشت این هنرمند را تایید کرد.

این هنرمند با سابقه که از مدت‌ها قبل درگیر بیماری بود امروز یکشنبه ۹ مهر در منزل شخصی اش از دنیا رفت.

کاویانی دانش‌آموخته رشته بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود که در سال ۱۳۵۰ فارغ‌التحصیل شد. او بازیگری را از سال ۱۳۴۰ با حضور در تئاتر آغاز کرد.

وی بازیگر فیلم‌هایی چون «شهر قصه»، «اجاره‌نشین‌ها»، «بانو»، «میکس»، «سگ‌کشی» و نیز سریال‌های محبوب دهه ۱۳۷۰ مانند «همسران» و «آژانس دوستی» بود.

فردوس کاویانی

بیوگرافی فردوس کاویانی

فردوس کاویانی در ۴ مهر ۱۳۲۰ در کرمان به دنیا آمد. او پیرو دین زرتشت بود.

او در طول دوران کاری خود در نمایش‌هایی همچون بالماسکه دزدان، سلطان مار، سهراب و اسب و سنجاقک، آهسته با گل سرخ، مرگ تصادفی یک آنارشیست (کارگردان) و شهر قصه بازی کرده و یکی از آخرین تجربه‌های حضورش روی صحنه هم به نمایش تانگوی تخم مرغ داغ به کارگردانی هادی مرزبان در سال ۱۳۹۳ برمی‌گردد.

فردوس کاویانی حضور پررنگ‌تری در عرصهٔ سینما داشته و کارش را اولین بار در سال ۱۳۴۹ با فیلم تجاوز به کارگردانی حمید مصداقی شروع کرد و بعدها با کارگردانان بنامی مانند بهرام بیضایی و داریوش مهرجویی همکاری داشت. او طی فعالیتش در سینما در فیلم‌های برجسته‌ای همچون اجاره‌نشین‌ها، هامون، بانو، میکس و نارنجی‌پوش از آثار داریوش مهرجویی، سگ‌کشی از بهرام بیضایی، جایی برای زندگی به کارگردانی محمد بزرگ‌نیا و ساوالان به کارگردانی یداللّه صمدی نقش‌آفرینی کرد.

او در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ علاوه‌بر سینما در تلویزیون نیز حضور فعالی داشت که از جملهٔ مشهورترین نقش‌آفرینی‌های او در تلویزیون، بازی در مجموعه‌های تلویزیونی محبوبی مانند محله برو بیا، محله بهداشت، همسران و آژانس دوستی بوده‌ است.

وضعیت جسمی فردوس کاویانی به روایت دخترش / حال بازیگر آژانس دوستی و همسران  چطور است؟

بیماری فردوس کاویانی چه بود؟

فردوس کاویانی پس از مدت زیادی دوری از محافل هنری، در جشن بازیگران تئاتر در ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ با چهره ای لاغر و دستانی لرزان حضور یافت.

وی که با گام‌هایی آرام می‌توانست راه برود و گویا از بیماری پارکینسون و ضعف شدید جسمانی رنج می‌برد، در شرایطی که سخن گفتن برایش سخت به نظر می‌رسید، فقط گفت: «امروز خیلی خوشحالم.»

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار