افسر اسدی کیست؟

افسر اسدی کیست؟

افسر اسدی متولد سال ۱۳۳۶ در شهر میانه در استان آذربایجان شرقی و دارای لیسانس کارگردانی و بازیگری از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

او فعالیت هنری خود را با تئاتر آغاز کرد.

در سال ۵۸ با بازی در سریال «هزار دستان» به کارگردانی علی حاتمی برای نخستین بار مقابل دوربین رفت. این سریال که ساخت آن ۸ سال به طول انجامید، در سال ۶۷ به نمایش درآمد.

در مدت ساخت سریال «هزاردستان»، افسر اسدی در سال ۶۲ در سریال «نوروزنامه» به کارگردانی مهوش جزایری نقش آفرینی کرد و در سال ۶۳ نیز با بازی در فیلم «شب مکافات» به کارگردانی فرامرز ناصری وارد سینما شد.

افسر اسدی در سال ۶۸ برای نقش آفرینی اش در فیلم «عبور از غبار» به کارگردانی پوران درخشنده موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فیلم فجر شد.

او همچنین در سال ۷۳ برای بازی اش در فیلم «روسری آبی» ساخته ی رخشان بنی اعتماد، نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فیلم فجر شد.

افسر اسدی طی سال های فعالیت خود در فیلم ها و سریال های زیادی نقش آفرینی کرده است، از جمله سریال های دزدان مادربزرگ، ریحانه و باغ سرهنگ و فیلم های سینمایی مقلد شیطان، جامه دران، ملی و راه های نرفته اش و رضا.

 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار