یاسین سلمانی| یاسین سلمانی استقلال| یاسین سلمانی پرسپولیس

پرسپولیس یاسین سلمانی را برای نیمکت خرید؟ | دردسر پرسپولیس، یحیی و یاسین سلمانی

یاسین سلمانی قرار بود اولین خرید پرسپولیس، در فصل جدید لیگ برتر باشد. مذاکرات او با سرخپوشان اما، گره خورد و حالا، تبدیل به آخرین خرید ایرانی این باشگاه شده است.

پرسپولیس یاسین سلمانی را برای نیمکت خرید؟ | دردسر پرسپولیس، یحیی و یاسین سلمانی

خبرملت: یاسین سلمانی از پایان فصل گذشته لیگ برتر سوژه اصلی نقل و انتقالات بود. ابتدا خبرهایی مبنی بر پیوستن یاسین سلمانی به پرسپولیس شنیده شد که بعد اعلام شد یحیی گل محمدی نیازی به او ندارد. در ادامه یاسین سلمانی به استقلال لینک شد. اما سرانجام یاسین سلمانی با قراردادی دو ساله به پرسپولیس پیوست.

حضور سلمانی در لیست پرسپولیس، می‌تواند نگرانی‌های گل‌محمدی برای روزهای سخت این فصل را کمتر کند.

به گزارش فوتبال 360، یاسین سلمانی قرار بود اولین خرید پرسپولیس، در فصل جدید لیگ برتر باشد. مذاکرات او با سرخپوشان اما، گره خورد و حالا، تبدیل به آخرین خرید ایرانی این باشگاه شده است. پرسپولیسی‌ها قبل از حضور سلمانی، 4 بازیکن برای بازی در پست هافبک دفاعی در اختیار داشتند. موضوعی که باعث می‌شود کار سلمانی برای بازی در ترکیب اصلی سخت به نظر برسد.

نفر سوم

پرسپولیس فصل پیش، با 10 برد پیاپی در لیگ و جام حذفی، موفق به فتح هر دو جام شد. این فصل هم آن‌ها این روند را، با پیروزی در دو بازی ابتدایی مقابل آلومینیوم و تراکتور ادامه دادند. زوج میانی خط هافبک پرسپولیس در این مسابقات، میلاد سرلک و سروش رفیعی بودند. دو بازیکنی که عملکرد خوب‌شان در دفاع و حمله، باعث پایین آمدن آمار گل‌های خورده پرسپولیس و موقعیت‌سازی بیشتر این تیم شد. رفیعی در بازی هفته ابتدایی با آلومینیوم هم با یک پاس عمقی دقیق، سازنده تک گل تیمش بود. یحیی گل‌محمدی علاوه بر این دو نفر، مسعود ریگی و سینا اسدبیگی را روی نیمکت دارد. دو بازیکنی که خصوصیات تدافعی‌تری نسبت به سرلک و سروش دارند. یاسین سلمانی، بیشتر به دو هافبک اصلی پرسپولیس شبیه است. شاید او شانس بالایی برای نیمکت نشین کردن سرلک و سروش نداشته باشد اما می‌تواند بعد از آن‌ها، به گزینه سوم گل‌محمدی در خط هافبک تبدیل شود. بازیکنی که زمان مصدومیت، محرومیت یا استراحت آن‌ها، در ترکیب اصلی قرار بگیرد.

پایان کابوس سربازی

میلاد سرلک، مدت‌هاست نگرانی اعزام به خدمت سربازی را دارد. او فقط در صورتی که حضور مداوم در اردوهای تیم ملی داشته باشد، می‌تواند تا دو سال دیگر از معافیت موقت استفاده کند. پرسپولیسی‌ها نگرانند دعوت نشدن سرلک به اردوی تیم ملی، باعث اعزام او به خدمت سربازی شود. با حضور یاسین سلمانی، نگرانی پرسپولیسی‌ها کمتر خواهد شد. سلمانی به عنوان یک هافبک میانی، خصوصیات لازم برای پر کردن جای سرلک را دارد و در صورت اعزام او به خدمت سربازی، پرسپولیسی‌ها با دردسر کمتری روبروی خواهند شد.

دست بازتر یحیی

پرسپولیس گل‌محمدی معمولا، با سیستم 2-4-4 بازی می‌کند. سرمربی پرسپولیس اما، نشان داده به سیستم سه دفاعه و 3-3-4 هم علاقه‌مند است. فصل پیش، پرسپولیسی‌ها در بازی با مس کرمان با سیستم سه مهاجمه بازی کردند. یاسین سلمانی، می‌تواند دست گل‌محمدی را برای تغییر سیستم و اجرای چنین سبک‌هایی بازتر بگذارد. او بر خلاف سرلک، ریگی و اسدبیگی کاملا با خصوصیات بازی در پست هافبک میانی آشناست و بیشتر بازی‌هایش با پیراهن سپاهان را، در این پست انجام داده است. موضوعی که باعث می‌شود در صورت نیاز گل‌محمدی به استفاده از سه هافبک در ترکیب اصلی، بتواند نقش یکی از هافبک‌های میانی را برای او بازی کند.

 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار