تعبیر خواب| تعبیر خواب حضرت یوسف| تعبیر خواب مهمان

تعبیر خواب مهمان آمدن و مهمانی رفتن | تعبیر خواب مهمانی از نگاه معبران بزرگ

دیدن حالت‌های مختلف از مهمان داشتن از نظر معبران باستانی معانی و تعابیری متعددی دارد.

تعبیر خواب مهمان آمدن و مهمانی رفتن | تعبیر خواب مهمانی از نگاه معبران بزرگ

تعبیر خواب از چندین قرون قبل رواج داشته است. تعبیر خواب همواره یکی از راه های پیشگویی آینده بوده است. حضرت یوسف (ع) یکی از معبرین بزرگ بود که با تعبیر خواب جان بسیاری از انسانها را نجات داد. تعبیر خواب با گذشت سالها هنوز مورد توجه مردم دنیا از جمله انسان های شرقی قرار می گیرد. اعتقاد به تعبیر خواب به خصوص در ایران هنوز پررنگ است.

تعبیر خواب مهمان و مهمان داشتن همواره از خواب های خوشایندی است که موجبات شادی و خرسندی بیننده خواب را فراهم آورده و در زمره خواب های نیکو و مثبت قرار دارد. ولیکن خواب میهمان بسته به جزئیات خواب و ویژگی های بیننده خواب می تواند تعابیر متفاوتی داشته باشد. در این مطلب از دیدگاه مفسرین برجسته اسلامی با در نظر گرفتن جزئیات آن پرداخته ایم.

تعبیر خواب مهمان امام صادق

تعبیر خواب مهمان از دیدگاه امام صادق (ع) اینگونه است که چنانچه کسی در عالم خواب ببیند که برای او مهمان رسیده است نشانه رسیدن خیر و منفعت صاحب خواب به دیگران است. ولیکن اگر ببیند به میهمانی رفته است به میانجی گری و رفع سو تفاهمات بین دو گروه خواهد پرداخت. چنانچه در مهمانی شیرینی و خوراکی های خوب پخش شود میان آنان دوستی و صلح برقرار شده و مشکلات و اختلافات رفع خواهد شد. در ضمن دیدن رقص و پایکوبی در مهمانی دارای تعبیر نیکویی نبوده و نشانگر بروز اختلافات بین جمع خواهد بود. بهتر است برای رفع بلا صدقه ای به مستمند داده شود.

تعبیر خواب مهمان منوچهر مطیعی

تعبیر خواب مهمان از نظر منوچهر مطیعی به این صورت عنوان شده است که چنانچه بیننده خواب از جانب شخصی به مهمانی دعوت شود نمایانگر این است که بیننده خواب برای انجام کار یا ماموریتی برگزیده شده و علیرغم میل باطنی خویش مجبور به انجام آن می گردد. اگرچه ممکن است آن ماموریت بزرگ و پسندیده ای بوده و بسیار قابل تحسین باشد ولیکن بیننده خواب تمایلی به انجام آن نخواهد داشت. به طور کلی انواع دعوت به مهمانی، جشن، شام و … بیانگر دلخوری، کدورت و اوقات تلخی خواهد بود.

تعبیر خواب مهمان داشتن

مهمان داشتن در خواب بسته به نوع رفتار مهمان دارای تعابیر متفاوتی خواهد بود. به نقل از ابراهیم کرمانی چنانچه بیننده خواب ببیند که مهمان ها در حال نواختن موسیقی هستند تعبیر نیکویی نداشته و اگر مهمان ها به صحبت های دوستانه و گرم مشغول باشند نشان می دهد که بیننده خواب دوستان زیادی خواهد داشت. ولیکن چنانچه رفتار مهمان ها به طور اغراق آمیزی با مهربانی و شادمانی همراه بود؛ بیننده خواب دشمنانی در نزدیکی خود دارد که نسبت به ایشان دارای رفتاری سوء می باشند.

d7d893ff9e32f3b9aed6ca92dd725b62-niksho-com

تعبیر خواب مهمان آمدن

به نقل از لیلا برایت که عنوان نموده است اگر کسی در خواب ببیند به خانه اش مهمان آمده است، مصداق هشداری است که نشان می دهد بیننده خواب بایستی مراقبت بیشتری در کارهایش داشته باشد. به طور کلی تعبیر خواب مهمان آمدن نیز مانند مهمان داشتن تعبیر خواهد شد. ولیکن آمدن مهمان غریبه که صحبت های پر عطوفت و مهربانانه ای داشته باشند نشان از به توافق رسیدن بیننده خواب در کاری با دیگران خواهد بود و چنانچه مهمان هایی آشنا صحبت های دوستانه ای داشته باشند خبر از دوستان زیادی برای بیننده خواب خواهد داشت. 

تعبیر خواب مهمان سرزده

مهمان سرزده و تعبیر خواب آن به نوع رفتار مهمان با بیننده خواب بستگی داشته؛ بطوریکه اگر مهمان سرزده به طور اغراق آمیزی به بوسیدن و در آغوش کشیدن بیننده خواب بپردازد؛ بیانگر این است که بیننده خواب از جانب فردی که دور از انتظار است آزرده خاطر خواهد شد. ولیکن چنانچه مهمان با بیننده خواب کاملا منطقی و آرام برخورد نمود نشان دهنده دوستی های جدید و طولانی مدت در زندگی بیننده خواب خواهد بود و چنانچه مهمان سرزده به فحاشی و ناسزاگویی به بیننده خواب پرداخت؛ نمایانگر تعریف و تمجید اطرافیان از بیننده خواب خواهد بود که با لطف و محبت در عالم بیداری همراه خواهد بود.

تعبیر خواب مهمان ناشناس

تعبیر خواب مهمان غریبه و ناشناس که با بیننده خواب رفتار دوستانه ای داشته باشند نشان دهنده توافق با دیگران در انجام کاری است.

تعبیر خواب مهمان داشتن برای دختر مجرد

خواب مهمان آمدن برای دختر مجرد و تنها بیانگر رسیدن به آرزوها و موفقیت های است که همواره در پی آنها بوده است. به طور کلی مهمان برای دختر مجرد دارای تعبیر نیکویی خواهد بود چنانچه دختر مجرد در حال تحصیل بوده و مهمانی را در خانه پذیرفته و به پذیرایی از آن با غذا و خوراکی پرداخت حاکی از موفقیت در تحصیل بوده ولیکن چنانچه مهمان را از خانه بیرون راند نشانه عدم موفقیت در تحصیل و ناکامی در رسیدن به موفقیت و آرزوها خواهد بود.

0hjkaCqOlTWj

تعبیر خواب مهمان داشتن برای زن باردار

مهمان آمدن برای زن باردار نیز دارای تعابیر نیکویی بوده و خبر از زایمانی می دهد که به سهولت صورت گرفته و خانواده و اطرافیان برای عرض تبریک و شادمانی دور هم جمع شده اند. خواب مهمان و مهمانی برای زن باردار می تواند نشانه برکت خداوند با اعطای یک فرزند پسر باشد.

تعبیر خواب مهمان داشتن و غذا دادن

تعبیر خواب مهمان داشتن و غذا دادن بسته به نوع غذایی که بیننده خواب با آن از مهمان خود پذیرایی می کند؛ می تواند تعبیر متفاوتی داشته باشد. چنانچه غذایی که به مهمان می دهد غذای خوب و مناسب پذیرایی باشد به دیگران خیر و برکت خواهد رساند. اگر غذاهای چرب و روغنی در مهمانی بوده و با آن به پذیرایی مشغول باشد مال و منال فراوانی به مهمانان خواهد رسید ولیکن چنانچه با نان از مهمان خود پذیرایی کند حاکی از رسیدن روزی حلال و با برکت به مهمانان خواهد بود. 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار