هوروسکوپ| هوروسکوپ فارسی| هوروسکوپ ماه تولد

هوروسکوپ هفته چهارم مهر ۱۴۰۲ | طالع بینی و پیشگویی آینده بر اساس نشان خورشیدی و ماه تولد

هفته چهارم مهر، سنگینی نشان میزان و تاثیر مستقیم بر کیفیت روابط عاطفی و اعتماد به نفس از رضایتمندی زندگی ما می‌گذارد.

هوروسکوپ هفته چهارم مهر ۱۴۰۲ | طالع بینی و پیشگویی آینده بر اساس نشان خورشیدی و ماه تولد

هوروسکوپ یک سیستم پیش‌بینی و تفسیر تاثیر سیارات و نجومی بر زندگی انسان‌هاست. هوروسکوپ معمولاً بر اساس موقعیت سیارات در زمان تولد فرد تهیه می‌شود و از این موقعیت‌ها برای پیش‌بینی و تفسیر ویژگی‌ها و رخدادهای زندگی استفاده می‌کند. در هورسکوپ هر نشانه زودیاک (مثلاً برج فلکی) دارای ویژگی‌ها و خصوصیات مشخصی است و به هر فرد اختصاص می‌یابد. اینکه چقدر افراد به هوروسکوپ اعتقاد دارند و از آن استفاده می‌کنند، مسئله‌ای نسبی است و بیشتر به عقاید شخصی و سرگرمی و تفریحی برمی‌گردد.

هفته چهارم مهر، سنگینی نشان میزان و تاثیر مستقیم بر کیفیت روابط عاطفی و اعتماد به نفس از رضایتمندی زندگی ما می‌گذارد.

زمان برای ما و نتیجه کارها در زندگی بسیار مهم تر می‌شود. 

در ویدئوی زیر که مربوط به هوروسکوپ هفته چهارم مهرماه است به شما در صورتی که احساس عدم رضایت دارید و حس می‌کنید دارید زمان را به بطالت می‌گذارد راه حل داده شده است. 

هوروسکوپ چیست؟

هوروسکوپ به معنی طالع بینی است. هوروسکوپ یا طالع بینی در هزاران سال گذشته توسط ابزار‌های مختلفی و بر اساس مشاهده حرکات خورشید، ماه، سیارات و ستارگان انجام می شد؛ اما امروزه هوروسکوپ به آسترولوژی تبدیل شده.. از خرافات و موهومات قدیمی دور شده و به نوعی تحلیل و پیش بینی بر اساس حرکت ستارگان و سیارات در جهت اگاهی تبدیل شده.

هروسکوپ یا طالع بینی در دربار پادشاهان پیش بینی کننده وقایع آینده و هشدار بود، مثل هشدار به دنیا آمدن موسی و یا هشدار هفت سال قحطی در مصر؛ بنابراین وقتی به تاریخ تمدن‌های بزرگ نگاه می‌کنیم متوجه منجمینی می‌شویم که بطور مرتب فرایند‌های آسمانی را تحت نظر داشته تا بتوانند تنها سرنوشت و آینده را پیشگویی کنند، اما امروزه این بررسی‌ها در علم جداگانه‌ای تحت عنوان آسترولوژی بررسی میشود که توسط کلادیوس بطلیموس پایه گذاری شد. در حقیقت نمودار‌های طالع بینی یا نمودار هوروسکوپ یا زایچه، امروزه تحت عنوان نمدار‌های آسترولوژیک شناخته شده اند.

ایران قبل از پیدایش ساسانیان آشکارا در معرض نفوذ برخی از نظریه‌های بین‌النهرینی در باب امور سماوی دیگر نشانه‌ها بود. در زمان ساسانی ترجمه اساسی آثار ستاره بینی یونانی و هندی به فارسی صورت گرفت. طالع بینی ساسانی اساساً تقلیدی از طالع بینی هلنیستی بوده (البته بدون تمام مایه‌های فلسفی) که برخی جنبه‌های هندی از قبیل استفاده از تاسوعات (نوامشاها) و تفسیر‌های شائویت از عاشرات یونانی مصری بدان پیوند خورده‌است؛ این طالع بینی در شکل تخصصی خود به صورت ستاره بینی پیوسته درآمد. این شکل از ستاره بینی و از این هم بالاتر، آنچه ستاره بینی عمومی نامیده می‌شود، در ایران ساسانی در اجتماع و به ویژه در میان طبقات بالادست نفوذ عمیقی داشت. در متون مانوی و در نظریه‌های هزاره گرایانه زرتشتیان در مورد تاریخ نیز اندیشه‌های ستاره بینی به فراوانی دیده می‌شود؛ اما سطح ستاره بینی که در نوشته‌های پهلوی دیده می‌شود، سخت نازل است.

هوروسکوپ

تفاوت هوروسکوپ و آسترولوژی

استرولوژی به علم مطالعه انرزی سیارات و تاثیر آن‌ها در زندگی انسان‌ها تبدیل شده.. این انرژی سیارات نه تنها بر شخصیت افراد که بر کل انرژی‌های سیاره نیز تاثیر میگذارد و باعث جریان آگاهی میگردد. پی می‌بینیم که طالع بینی یا هوروسکوپ از یک علم صرف پیشگویی تبدیل به علمی هدایت کننده می‌شود. هیچ تعهد یکپارچه‌ای در مورد هوروسکوپ وجود ندارد. فرهنگ‌های باشتانی هر کدام روش‌ها و اموزه‌های خود را اعمال می‌کردند، فرهنگ شرقی، چینی، اسلامی، ایرانی، تبتی، سومری و ... که آسترولوژی غربی تکامل یافته تمام آن‌ها می‌باشد.

بنابراین هورورسکوپ یا طالع بینی از یک علم پیشگویی که فقط در اختیار پادشاهان و بزرگان بوده تبدیل به علمی عمیق‌تر و برای کل توده بشریت میشود. مفهوم آسترولوژی به کلمه غربی پیوند خورده چراکه ورود نظریات و ارکتایپ‌های روانشناسان غرب در کنار علایم ستاره‌ای تکمیل کنده مفهوم هدف انسان و درک معانی عمیق‌تر ابعادی وجود انسان شد.

  • لینک کوتاه کپی شد
اخبار مرتبط
ارسال نظر

آخرین اخبار